Összefog a Volkswagen és a Mahindra
2022 tavaszán a Mahindra bejelentette, hogy a Volkswagen MEB moduláris rendszerének alkatrészeit kívánja felhasználni e-autó platformjához
Közel két évvel később a két fél véglegesítette az üzletet. A VW részéről a Volkswagen Group Technology és an-nak „Platform Business" részlege, valamint a Škoda Auto Volkswagen India fogja koordinálni az új partnerséget a Mahindrával. Az előbbi szerint a most aláírt szerződés a MEB-alkatrészek és az egységes cellák szállítására terjed ki. Ezzel a Mahindra az első külső partner, aki átveszi a Volkswagen egységesített celláját.
A német autógyártó szerint a szállítási szerződés több évre szól, és teljes időtartama alatt összesen mintegy 50 gigawattórányi mennyiséget fog kitenni. Ami feltűnő, hogy a Volkswagen nem említi a szállítási megállapodás ter-vezett kezdetét és a szerződés feltételeit. Amikor a Volkswagen és a Mahindra 2022 nyarán egy dokumentumban megállapodott egy lehetséges szerződés főbb pontjairól, szó volt arról, hogy a Mahindra öt, egymillió darabot meghaladó volumenű elektromos SUV modelljét 2024-től MEB-alkatrészekkel szerelik fel.
Olyan pletykák láttak napvilágot, amelyek szerint jelentős késedelmek várhatók. Az Autocar Professional indiai portál 2023 augusztusában bennfentesekre hivatkozva arról számolt be, hogy az akkumulátorcellákat és az elekt-romos motorokat csak 2026-ban vagy 2027-ben szállítják le a Mahindrának. A Mahindra tehát új elektromos mo-delljeit már a kezdetektől fogva a BYD akkumulátorcelláival és a Valeo villanymotorjaival szerelné fel.
A Mahindra nem kommentálta a híreszteléseket. A Volkswagen közleménye azonban most tisztázta, hogy a Mahindrával kötött megállapodás megvan, de azt nem, hogy mikor kezdődnek a szállítások, és hogy mely MEB-alkatrészekről van szó. Például nincs kifejezett említés az elektromos motorokról.