Terv szerint halad a VW egységes akkucelláinak sorozatgyártása
a PowerCo az ütemterv szerint halad az egységes cella sorozatgyártásával
Az előszériás gyártás idén kezdődik, mielőtt az első sorozatgyártásra szánt cellák 2025-ben lekerülnének a gyártósorról. A Volkswagen azonban a PowerCo többi spanyolországi (Sagunt Valencia közelében) és kanadai (St. Thomas Ontario államban) telephelyén is a menetrend szerint halad. A VW már 2023 júniusában egy sajtóesemé-nyen megmutattaa az első gépeket a salzgitteri gyárba.
A VW akkucelláinak (részleges) saját gyártása azt jelenti, hogy az elektromos mobilitás alaptechnológiáját nem bízzák teljesen harmadik félre, hanem gazdaságilag és technológiailag biztosítja az elektromosautó-offenzivát. A VW azonban az eredetileg tervezettnél kevesebbet fog saját gyártásban előállítani. A PowerCo két évvel ezelőtti alapításakor az volt a terv, hogy a konszern a jövőben a szükséges cellák 80 százalékát maga állítja elő, és csak 20 százalékot vásárolnak majd különböző gyártóktól. Most kiderült azonban, hogy a jövőben az akkucellák mint-egy 50 százaléka viseli csak majd a PowerCo által gyártott címkét.
Sokáig azt feltételezték, hogy az egységesített cella a közelgő SSP elektromos platformmal érkezik. Az SSP-t még mindig az egységesített cellához tervezik, de csak 2028-ban fog debütálni, ami túl soká lenne. Az egységesí-tett cellát (egy prizmaformátumú cellát, amely a járműtől függően különböző cellakémiával szerelhető fel) tehát először egy másik modellben fogják használni. Ez pedig valószínűleg az ID.2 lesz – írja az electrive.com.