Történelmi hibákról, évtizedes problémákról beszélt a Volkswagen vezére
A cégvezetés főként abban látja a problémát, hogy Németországban drágán termel a vállalat
Hetek óta nagy a feszültség a Volkswagennél, a vállalat bevételei nem alakulnak rosszul, de a költségei masszív nyomás alatt vanna, a cégvezetés főként abban látja a problémát, hogy Németországban drágán termel a vállalat, emiatt már nem versenyké-pes a Volkswagen. Oliver Blume, a Volkswagen konszern első embere nyilatkozott a Bildnek, a cégvezér elmondta, hogy évtize-des strukturális problémák vannak a cégnél.
Nagyon messze állnak most egymástól a Volkswagen vezetőinek és dolgozóinak a követelései: a dolgozók Wolfsburgban, Zwickauban, Drezdában és Osnabrückben is tüntettek, 7 százalékos béremelést és a munkahelyek biztonságát követelték,
eközben a cégvezetés három németországi és egy brüsszeli gyár bezárását tervezi, több tízezer dolgozótól válna meg, és a bér-költség jelentős csökkentését tervezi.
A cég első embere, Oliver Blume a Bildnek nyilatkozott, és történelmi hibákat emlegetett:
"A gyenge európai piaci kereslet és a Kínából származó jelentősen alacsonyabb bevételek évtizedes strukturális problémákat tárnak fel a VW-nél." Blume ehhez hozzátette: "Ezt most következetesen kezeljük, a németországi költségeinket masszívan csökkenteni kell! A bérköltségünk például több mint kétszerese az európai telephelyeink átlagának. A fejlesztési és értékesítési költségeinkben, valamint a versenytársakhoz képest más költségterületeken is van még tennivaló."
A Volkswagen 900 millió eurót tett félre az újrastrukturálás költségeire.
A program a következő elemekből áll:
- A munkaerő-felvétel befagyasztása
- Kevesebb gyakornok
- A kollégák nyugdíjba vonulása esetén nem töltik be az állásokat („a demográfiai görbe maximális kihasználása”)
- A résznyugdíjazás kiterjesztése: korai nyugdíjazás az 1967-ben születettek számára
- Nagy végkielégítések a távozóknak
- Az 1961-1964-es évjáratok nyugdíjba vonulási szabályainak újragondolása
- Kevesebb prémium kifizetése
- A közvetett személyzeti költségek csökkentése is - mint például a karácsonyi és ünnepi jutalmak, a vasúti költségek támoga- tása.
- cégautó-kedvezmények felülvizsgálata
Mintegy 10 ezer munkavállalónak, akik üzemi jubileum előtt állnak, törlik a hűségprémiumot (akár háromhavi fizetés volt eddig)
Az állásukat elvesztők számára a VW tanácsadást, elhelyezkedési és képesítési lehetőségeket kínál. Az anyag- és termékköltsé-geket optimalizálják, a fix és termelési költségeket csökkentik