Új márkával hódítja meg Amerikát a Volkswagen
A Scout kizárólag elektromos terepjárókban gondolkodik, de a hatótávnövelő benzinmotor még belefér...
Közel 40 éve megszűnt típusnevet porol le a VW, célkeresztben a Ford, a Tesla és a Rivian.
Nagy fába vágta fejszéjét a Volkswagen, ismerős névvel, de számukra teljesen ismeretlen szegmensben próbálnak szerencsét. Az International Harvester Company Európában elég semmitmondó, viszont az Egyesült Államokban jelentős piaci szereplőnek számított. Traktorok, mezőgazdasági eszközök, kerti szerszámok, háztartási gépek és teherautók is szerepeltek a kínálatban, nem beszélve a terepjárókról, ami a németek érdeklődését is felkeltette. Legismertebb típusként az International Scout említhető, az 1961 és 1980 között készülő modell neve ezentúl a márkát fogja jelenteni.
Az első két Scout modell csak 2027-re várható, ennek ellenére már most megmutatta őket a Volkswagen. Mindkét modell va-gány és maszkulin, emellett modern, de egyben annyira retro is, hogy emlékeztessenek az International autóira. A terepjáró Tra-veller, a platós Terra néven érkezik, de műszakilag egyforma a két újdonság. A 800 voltos rendszer két villanymotort táplál, a nyo-maték bődületes 1355 Nm, a 0-100 3,5 másodperc, tölteni 350 kW-tal lehet. A hatótáv 560 kilométer, de van lehetőség Harvester fantázianevű hatótávnövelő benzinmotort is kérni, így már 800 kilométert lehet egy töltéssel/tankkal megtenni. Komolyan vették a terepképességet is, a hasmagasság több mint 30, a gázlómélység bő 90 centi.
Nem feledkeztek meg a frunkról sem, a beltér otthonos, a képernyők mellett rendes gombok is lesznek
A Volkswagen a várható árakat is közölte, a SUV átszámítva 22, a platós 19 millióról indulhat, ami egy ilyen méretű és tudású villanyautóért nem mondható soknak. Az ismert név egy jó húzás, az ár és a külső sem rossz, remélhetőleg a megbízhatóság és a strapabíróság mellé is pipa kerül.